Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


fredag 1 juli 2011

Batas

Jag önskar verkligen att jag vaknar upp imorgon och kan prata flytande litauiska! Vill så gärna berätta för barnen hur fina de är! Nu blir det mycket tummen upp, wow, bravo och att jag klappar händerna.

Idag pratade jag mer med kvinnan från en annan avdelning som kan engelska. Jag frågade vad de mer är i behov av och fick svaret: SKOR eller BATAS som sko heter på litauiska. De behöver bra sandaler till både flickor och pojkar i storlekarna 19-20. De ska har rejäl knäppning, ingen kardborrevariant. I helgen tänkte jag ta mig ut till ett annat shoppingcenter som heter Mega och leta efter batas!
Hon frågade även om jag ville ställa några frågor till personalen om barnen och verksamheten. Jag har massor av frågor men när man väl sitter där och nio små barn klänger på en är det svårt att koncentrera sig. Hon berättade i alla fall att personalen på avdelningen gillar mig och att jag är lätt att arbeta med. Även om vi inte förstår varandra så fungerar det ändå. Att jag själv är förskollärare/lärare är ett stort plus för jag vet vad som behövs göras under en dag.
De undrade om jag ville måla med barnen eller göra något annat. Jag sa självklart JA :D Vi bestämde att jag ska sitta med ett barn åt gången och låta dem måla fritt. Idag målade tre barn fantastiskt fina teckningar! :D


De tackade så mycket för tallrikarna. "Very nice", sa en av förskolepedagogerna. Till lunchen användes de nya tallrikarna och de klumpiga porslinstallrikarna fick stanna kvar i skåpet!
Nedan följer bilderna jag lovade igår :D







Bollen som jag med ord försökte förklara igår:


                                 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar