Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


lördag 16 juli 2011

Kaunas zoo

Blöjorna och allt annat jag handlade igår kommer på bild här. Jag köpte det på vägen till barnhemmet så jag kunde inte riktigt fotografera allt. Kände mig lite dum där jag stod på trottoaren och försökte ta foto. Folk tittade, men vad gör det? :D






I förmiddags tog jag bussen till Kaunas zoo. Det var trevligt, solen sken och jag valde rätt tid (tidigt på förmiddagen- få besökare) för att kunna ströva omkring fritt. Jag kände dock lite förtvivlan som jag alltid gör när jag besöker djurparker. Djur som borde vara fria är inlåsta med väldigt begränsad yta att röra sig på. Det gör ont att se.
På djurparken hade de några väldigt märkliga djur :D




Annars fanns de "vanliga" djuren som brukar finnas. Girafferna ville inte komma ut idag. Försökte ta ett foto på en av girafferna men det är inte mycket man ser.



Den här björnen ser ut att ha det rätt bra :D



Ett stolt lejon på en sådan liten yta :(



Jag gillar inte fladdermöss. Kändes lite som ett spökhus!




Ikväll var jag och handlade en massa till festen på fredag nästa vecka. Kex, salta pinnar, tablettaskar, klubbor, pepparkakor och små presenter till alla barnen! Skriver mer om det imorgon :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar