Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


söndag 3 juli 2011

Bio i Kaunas

Ikväll tog jag mod till mig och gick på bio alldeles själv. Jag tror att det var första gången jag varit på bio med bara mig själv som sällskap! Det gick alldeles utmärkt och fler biobesök väntar :D
Jag såg filmen Limitless och den var klart sevärd! 

När jag köpt biljetten och kom fram till godisavdelningen fick jag direkt syn på lösgodis och svenskt sådant! Tror att Karamellkungen är svenskt, eller har jag fel?! Jag var med andra ord in heaven! :D
Allt som allt betalade jag 81 svenska kronor. För de pengarna fick jag godis, 0,5 l pepsi och en biobiljett! Det hade inte ens räckt till biljetten hemma i Sverige! Dessutom var stolarna i biosalongen betydligt större och skönare än de där hemma! Plats för benen hade jag också! Kan även tillägga att stolsitsen inte gick att fälla ned eller upp. Det måste jag ha upptäckt när jag satte mig men glömt när filmen var slut. Kände mig rätt dum där jag stod och med kraft försökte få upp sitsen! :D 
En biobiljett i Kaunas ser ut så här:




Biografen heter Forum Cinemas och jag lär besöka den fler gånger. Kanske inte bara för biobesök ;)




Biografen ligger på Akropolis (köpcentret jag ofta pratar om) och jag har nu hittat en väg som är något kortare än den andra, en genväg med andra ord. Om man väljer den vägen passerar man en stor byggnad som jag nästan är säker på är ett fängelse!


På hemvägen såg jag att det mitt emot fängelset verkar ligga en nattklubb. Dit kanske man ska gå någon gång? Eller inte! :D


Nu är klockan väldigt mycket! Ska borsta tänderna och slänga mig i sängen. Imorgon väntar en ny dag med barnen på Lopselis :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar