Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 19 juli 2011

Snart hemresa!

Bara några få dagar kvar! Tiden har gått riktigt fort. Det har varit jobbigt att vara borta från nära och kära men jag ångrar inte en enda sekund att jag reste iväg! Den här resan kommer jag alltid att ha med mig som en oerhört viktig del i mitt liv! 

Idag fick vi besök av fyra-fem barn och en kvinna. Barnen sjöng för oss och läste dikter. Kvinnan ackompanjerade på gitarr. Det var en mysig stund. Barnen på Lopselis klappade händerna och var precis så underbara som de brukar vara. Jag har ingen aning om vem personerna var som kom och uppträdde men det spelar inte så stor roll, det blev en mycket trevlig stund!
En hel del barn är fortfarande väldigt snoriga, kinkiga och trötta. Särskilt precis innan lunch fylls avdelningen av skrikande barn. De allra minsta barnen är så trötta att de nästan somnar under tiden som man matar dem.

När vi kom ut på gården (laukas på litauiska) i förmiddags gick jag några rundor runt gården med två barn i taget. Jag gillar det, att gå undan från allt kaos och bara fokusera på ett fåtal barn. 
Vem ska man trösta när sju barn skriker samtidigt och vill bli buren? Det är svårt! Jag försöker att inte bära på barnen men har trillat dit MÅNGA gånger. Ett barn står och bara skriker, tårarna sprutar, drar i ens kläder och vill inget hellre än att få komma upp i ens famn.

I de två påsarna jag hade med mig idag fanns bland annat fina kläder:





Lite bra att ha saker som nappar och topps :D



Jag har köpt sex stycken små änglar som jag tänkte ge till dem som behandlar barnen med respekt, kärlek och omtanke. De som bryr sig om barnen är ju som änglar som tar hand om de små änglarna på Lopselis. Jag har inga problem med att alla inte får. Hoppas att det var ett godkänt inköp för de insamlande pengarna. De var inte så dyra, cirka 30 kr/st.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar