Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


onsdag 13 juli 2011

Trevlig och mysig dag!

Vilken skön och trevlig dag! När jag kom på morgonen var det flera barn som kom springandes och ville krama mig! Mitt hjärta brast.
Jag hade med mig alla leksaker och kläder som jag köpte i helgen. Vi samlade alla barnen i grupprummet/matrummet och öppnade allt tillsammans. En av pedagogerna sa: christmas, like christmas! :D 
Jag hade även med mig en av påsarna med godis och barnen fick smaka på vingummin. De tyckte om godiset! Efteråt hade vi 19 klibbiga barnhänder och munnar att torka. Men det var det värt! :D 
Cd-skivan med barnlåtar sattes på och de flesta barnen dansade! Så roligt att se!

På förmiddagen gick vi ut och lekte. Jag gick några rundor runt gården med två barn i taget. Det är mysigt att spendera lite mer tid med barnen utanför den stora gruppen.

Idag kom en av personalen som jag tror arbetar med ekonomi av något slag fram till mig och sa att jag var precis som en av de ordinarie personalen. Jag blev så glad!

Många fotografier blev det på barnen idag. Tyvärr kan jag inte lägga ut dem här. Verkligen synd för jag hade så gärna velat visa er dessa underbara barn! Jag har skickat iväg fotografierna för framkallning och lämnar över dem till personalen på barnhemmet så fort de är klara.

Jag tog foto på teckningarna som barnen har ritat tillsammans med mig. De kan ni få se och här kommer några av dem:





Imorgon kommer jag att ha med mig sex fina badlakan och schampo, duschkräm, babyolja och diverse annat barn behöver :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar