Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


onsdag 6 juli 2011

Sjuk :(

Igår kom inget inlägg och i tisdags ett väldigt kort! Anledningen: jag har varit så sjuker :( Det började med magsmärta/magproblem och sedan kom ont i kroppen, huvudet och halsen! Jag har mer eller mindre sovit i två dagar. Idag vaknade jag och kände att det i alla fall är på rätt väg! Skönt :D Har fått något konstigt utslag på handen som kliar väldigt mycket! Någon som vet vad det kan vara? Har ju sett att en del av barnen har plitor och utslag lite varstans men inte tänkt så mycket mer på det.

Det har varit fruktansvärt jobbigt att inte kunna gå till barnhemmet. Jag har saknat barnen oerhört mycket och känt mig väldigt misslyckad. Anledningen till att jag är här är ju för att jag ska vara på barnhemmet så mycket jag bara kan! Imorgon hoppas jag att jag kan komma iväg till barnhemmet!

På fredagnatt får jag förresten oväntat besök, och jag som inte har något Gevalia hemma :D Min trevliga sambo som jag skrivit om i min presentation av mig själv kommer hit. Denna överraskning fick jag reda på i måndags och det visade sig att han bokat resan redan i början på juni! Hur kan man gå och hålla på en sådan överraskning utan att bli tokig? :D 


Bussarna i Kaunas ser ut som på bilden nedan. En bussbiljett kostar inte ens 6 kronor! Vad får man betala för en biljett hemma i Sverige?



Här ska man lägga handen på vid övergångsställen! Kaunas är billisternas stad. Bilarna har grönt i något som känns som en evighet och när det väl lyser grön gubbe har man knappt tid på sig att hinna över. Även om du har grön gubbe verkar det inte som du har fri passage. Bilarna som ska svänga in på gatan verkar ha företräde. Man måste vara väldigt försiktigt! 





Det här trädet står på torget där man även finner Kaunas rådhus. Jag vet inte alls vad det har för betydelse. Det ser ut som olika flaggor eller stadsvapen. Ett roligt träd helt enkelt :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar