Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 12 juli 2011

Här kommer svaren!

Jag ställde följande frågor till personalen på barnhemmet:

1. Kan jag ha en avskedsfest fredagen den 22 juli? Förklarade att jag köper kakor, dricka, godis, ballonger och någon liten present till alla barnen, de behöver inte göra något. 
Svar: En avskedsfest får jag gärna ha. Jag ska köpa kakor utan choklad och gärna klubbor om jag ska köpa något i godisväg. Är det fint väder kan vi ha festen i trädgården!

2. Får jag lov att fotografera barnen? Vill ju gärna ha bilder som minne när jag åker härifrån. Sa även att jag gärna gör kopior och lämnar till personalen. 
Svar: Jag får ta hur många foton jag vill. Får dock inte lägga ut något på internet. De vill gärna ha kopior på fotona, de sätts in i barnens portfolio och blir ett barndomsminne för barnen.

3. Behöver ni blöjor, schampo, duschkräm och liknande?
Svar: Ja, de tar gärna emot ovanstående. De är också i behov av handdukar.

4. Kan jag åka med några barn till Kaunas zoo till helgen?
Svar: Njet, det är inte tillåtet pga säkerthetsrisk. Jag tänkte nästan det men ville ändå fråga.


Ikväll har jag varit på Maxima och handlat fina badlakan, duschkräm, schampo, bodylotion och babyolja. 
Lägger upp bilder imorgon :D

Fick även veta att pedagogen jag "pratar" mest med tycker att varje dag känns som julafton. Det ligger alltid något till barnen och väntar på henne när hon kommer till jobb. Detta tack vare alla er bidragsgivare! Ge er en stor klapp på axeln! :D


Här är jag bredvid de stora krukorna vid Maxima för att visa hur stora de faktiskt är! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar