Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


fredag 15 juli 2011

Nu får ni allt kommentera! :D

Nu börjar hemresan närma sig. Hemresan=dubbla känslor. Samtidigt som jag vill hem till nära och kära så vill jag stanna kvar hos barnen som jag har kommit att tycka så mycket om. Jag har svårt att lämna dem för dagen, nu ska jag lämna dem på obestämd tid!
Att jag dessutom är riktigt flygrädd gör inte saken bättre. Det är jobbigt att resa ensam och inte ha någon vid sin sida som kan hålla en i handen och distrahera en från rädslan.

Idag köpte jag blöjor, mer schampo, fler paket med våtservetter, tandkräm och handtvål. Det blev tungt och jag var tvungen att ta bussen till barnhemmet. De blev så glada. Thank you, sa en äldre dam som jag gillar väldigt mycket! Hon är så fin med barnen och pratar en del för sig själv :D Jag handlade för runt 650 kr vilket betyder att det återstår cirka 2000 kr av insamlingen. Jag har tänkt använda 300 kr till festen på fredag utöver det jag redan inhandlat. Om jag inte får fler tips på vad de behöver på barnhemmet, vad tycker du/ni att jag ska köpa för de sista pengarna? Nu vill jag att det kommenteras! :D En tanke är att hitta fler par skor. 
Jag har även funderat på att köpa vars en present till alla barnen. De är ju 19 barn totalt och om jag köper något till alla betyder det att en hel del pengar försvinner. Jag har köpt fina festpåsar som jag tänkte fylla med diverse goda saker, det finns säkert plats för en liten sak också. Eller vad tror ni? :D



Imorgon åker jag nog till Kaunas zoo alldeles själv. Jag fick ju som sagt inte ta med mig några av barnen dit pga regler gällande säkerhet. Helt förståeligt! 

När jag hade besök förra helgen åkte vi något som heter Funicular. De ser ut så här och tar en 75 m uppför och stannar nästan precis vid en väldigt stor kyrka som heter Christ´s Resurrection Church. Tydligen ska man kunna ta sig upp i ett av tornen för att blicka ut över Kaunas. När vi kom dit ägde en gudstjänst rum så det kändes inte som om det var läge att fråga om panoramavyn :D




2 kommentarer:

  1. Ahh skit oxå, skickade precis en lååång kommentar men så bestämde sig internet för att klabba o allt försvann.

    Förstår du har blandade känslor inför hemfärden, det som är bra är det är relativt nära dit så du kan alltid hälsa på!

    Present till barnen låter bra! Det behöver inte bli så dyrt! Har du hittat nån billighetsaffär ala tiger/söstrarna grene, det är alltid där jag handlar presenter till eleverna :)En ram med ett framkallat foto? (om man inte hittar billiga ramar som man kan måla/pynta kan man alltid göra skära ut ramar i kartong). En stor studsboll/en liten nalle/en fin namnskylt (pyssla)var som de kan ha vid sin säng.

    Om inte barnhemmet specifikt önskar sig något kan du ju oxå satsa på nåt dyrare personligt till barnen; att alla får varsitt klädesplagg eller så men jag förstår att det blir svårt att handla :)

    Kram o lycka till

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Ammie! Stor eloge till dig att du skrev kommentaren på nytt! :D

    Kram

    SvaraRadera