Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


torsdag 30 juni 2011

Sångsamling

På andra våningen i detta hus spenderar jag förmiddagarna med 19 härliga barn!




Andra dagen på barnhemmet och jag har fastnat för ännu fler barn! Alla är fina och underbara på sitt sätt! De kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!
En pojke la sig i famnen på mig och jag lät honom ligga där och bara mysa. Flickan som kramade mig så hårt igår har busat med mig hela dagen. 
Det är verkligen djungelns lag som gäller bland barnen på avdelningen. Vill man ha en leksak som någon annan leker med tar man den eller åtminstone så försöker man. Starkast vinner. Har ett av barnen ätit upp sin halva banan får de andra barnen vid bordet passa sig för lämnar de sin banan utom räckhåll i bara en sekund är den försvunnen! 
I vanlig ordning hjälpte jag till att mata barnen och som igår hann de andra hjälpa hur många barn som helst när jag var färdig med mitt första. Jag har bestämt mig för att inte bry mig. Jag tänker göra vad jag kan för att se till så att de jag har hand om ska få äta i lugn och ro! 
En äldre kvinna slevade i maten i en stackars pojkes mun. En stor matsked mat skulle in och den andra kom innan pojken ens hade hunnit svälja. Mer än hälften av maten rann ner för pojkens ben! :( Det enda positiva är att hon är den enda jag hittills sett som behandlar barnen så.

Idag hade vi sångsamling ute i trädgården. Det var så härligt att se barnen när de gjorde rörelser till sångerna. En del av barnen sjöng även med :D Jag önskar att jag hade kunnat sjunga med och att jag förstod vad de sjöng!

En bild på trädgården som barnen leker i under större delen av förmiddagen.


Jag hade med mig skedarna idag och de kom till användning direkt! Lite senare idag tänkte jag ge mig iväg för att leta efter bra tallrikar till små barn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar