Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 7 juni 2011

Användbara litauiska fraser

Här följer några användbara fraser som jag nog borde lära mig utantill :D

Aš esu Louise - Mitt namn är Louise

Gal galėtumėte man padėti? - Kan du vara snäll och hjälpa mig?

Prašau parodyti man šią vietą žemėlapyje - Kan du visa mig denna plats på kartan?

Aš vegetarė - Jag är vegetarian

Ar galiu mokėti eurais? - Kan jag betala med euro?


Denna fras hoppas jag att jag slipper använda alldeles för ofta:

Aš pasiklydau - Jag är vilse

                                                      Rött hjärta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar