Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


måndag 27 juni 2011

Min väg till barnhemmet

Dagen med stort D har nu kommit. Idag var jag på mitt första besök på barnhemmet Lopselis. Det tar cirka 45 minuter att promenera dit och det gjorde jag. Jag gick även hem! För att komma till den delen av staden som barnhemmet ligger i måste man passera en orange bro. Man märker stor skillnad på omgivningen och min känsla säger mig  att det verkar vara sämre ställt i den delen av staden som barnhemmet ligger i. 
Min väg till barnhemmet ser ut som följer:


En affär jag passerar och som jag har handlat i två gånger.



En enorm cirkulationsplats med massor av bilar i alla riktningar känns det som :D



Bron som leder över till andra sidan staden.



Utsikt från bron. Ni som är uppmärksamma kan säkert se att Kaunas slott syns i horisonten :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar