Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


måndag 27 juni 2011

Barnhemmet

När man kommer fram till Lopselio gatve 10 möts man av denna syn:




En allé som leder fram till det största huset.




Lopselis




Denna fina staty fann jag på innergården och tyckte den förtjänade en plats på bloggen!



Ett av de två andra husen som hör till barnhemmet.


Jag vågade inte ta fler bilder. Personalen var ute med barnen i trädgården som är till höger om huset på bilden ovanför. Jag hann inte fråga om deras policy gällande fotografering och därför var jag väldigt försiktig.

Barnhemmet har tre byggnader och det blev bestämt att jag ska arbeta på andra våningen i den tredje byggnaden (som jag inte har någon bild på). Där bor barnen som är 1-2 år och de är 20 till antalet om jag minns rätt. Jag ska arbeta måndag- fredag mellan 8.00 och 12.30.  
Barnhemmet verkar vara som en förskola i Sverige men med den STORA skillnaden att barnen på Lopselis aldrig blir hämtade av sina föräldrar, de spenderar dag som natt där.

Detta kommer bli tufft, efter en dag har flera av barnens ansikten redan fastnat hos mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar