Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


måndag 27 juni 2011

Första inköpet

Nu har jag handlat för 242 kr av de insamlade pengarna. Som ni kanske märker har jag ändrat lite på bloggens design och längst upp kan ni nu se hur mycket av insamlingens pengar jag använt. Givetvis kommer jag att spara alla kvitton och på något sätt redovisa dem!
Idag handlade jag fyra böcker, fyra målarböcker, 36 färgpennor, modell-lera (non-toxic), fyra såpbubblor och två pyramidringar (svårt att förklara, ni ser nog vad det är på bilden).



Jag har bestämt mig för att handla lite då och då. Att handla allt på en och samma gång tror jag inte att jag klarar av. Det blir mycket att bära! Någon dag under min sista vecka på barnhemmet kommer jag att ta taxi till barnhemmet med alla saker för att överlämna allt på samma gång. Vad tror ni om det?
Jag funderar även på att dela upp insamlingen i två kategorier á 3000 kr/kategori. 3000 kr att handla leksaker och dylikt för och lika stor summa att handla blöjor samt hygienartiklar för.
Vad tycker ni? Är det en ok uppdelning? Kommentera gärna!



2 kommentarer:

  1. Jag tror det är smart att handla efter hand för då kommer du också se vad det finns behov av! Jag tycker också att uppdelningen låter bra, hälften roligt och hälften nödvändigt! Fina saker har du köpt också! Hur är priserna i Polen, är det fortfarande billigt? Vet personalen om att du har en insamling eller du vill ha det som en överraskning i slutet? :)

    SvaraRadera
  2. Jag menar givetvis LITAUEN o inget annat ;) Jag satt o tänkte på att böckerna såg polska ut o då hängde inte hjärnan riktigt med, haha...

    SvaraRadera