Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


torsdag 23 juni 2011

Riga

Då var lilla jag framme i Kaunas! Just nu sitter jag i lägenheten som jag ska hyra i en månad. Den är liten, söt och väldigt fräsch!


Idag har jag "gjort" Riga så gott det går på ett par timmar. Underbar stad som jag absolut kan tänka mig att besöka fler gånger. Midsommarfirandet i Lettland är stort och idag bjöds det minsann på gratis bussresor all day long! :D

Här kommer lite bilder från dagens äventyr i Riga:



Mot Riga!


Laimaklockan sattes upp 1924 och har sedan dess varit en av Rigas mest populära mötesplatser.


På 1600-talet tillhörde Riga faktiskt Sverige. Inte frivilligt dock, utan givetvis genom belägring. Svenskporten som du ser på bilden ovan är den enda porten som en gång ledde in till staden som finns kvar.


Lunch på T.G.I Friday´s = mums :D Det blev god pasta med lax och underbara mozzarella sticks!



En fika hinner man alltid med! Väntetiden på Rigas flygplats inför avfärden mot Kaunas blev så lång och då fick det bli lite fika för att tiden skulle gå fortare. Kaka på en TORSDAG :D Tyvärr ser den godare ut än den var...


Nu ska jag nanna, är så trött! Sov gott :D



                                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar