Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 28 juni 2011

Leksaker och andra roliga saker!

Fler fina leksaker är nu inhandlade till barnen på barnhemmet Lopselis! Idag blev det ett prinsess-pussel, sandleksaker, en lastbil med klossar, två mindre pussel och två mjuka ankor som kvackar när man skakar på dem :D






Dagens inköp gick på 205 kr! Ursäkta fotona, de blev inte superbra! Men jag tror att ni kan se vad de ska föreställa :D

Funny things:

Jag börjar bli storkund på Maxima, affären där jag hittills har handlat alla saker. Idag fick jag en bunt med klistermärken som jag tydligen ska samla till något, vad vet jag inte! :D

Igår stod en man i kassan och jag började, som jag alltid gör, med att fråga om han pratade engelska. Han svarade nej och frågade mig om jag kunde ryska. Det kan jag ju inte så jag svarade nej och då frågade han om jag pratade grekiska. Jag behärskar tyvärr inte det språket heller så jag svarade nej och frågade om han kunde svenska :D Det kunde han inte och där tog det slut. Vi fick köra på kroppspråk och det fungerade alldeles utmärkt.

Igår letade jag efter en pincett i den stora affären. Jag frågade en som arbetade i butiken men hon kunde inte engelska. Då visade jag mina väldigt buskiga ögonbryn och hon visade mig direkt till en pincett :D

1 kommentar:

  1. Haha, kroppsspråk är det bästa! Internationellt och funkar världen över! :)

    SvaraRadera