Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


onsdag 14 december 2011

Kaunas- I have missed you!

Morgonen började med att jag fick veta att jag var med i Sydsvenskan! :D En helt ok morgon med andra ord ;)
Artikeln kan ni läsa genom att klicka på nedanstående länk:
http://www.sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/article1591082/Far-du-din-julefrid-pa-barnhemmet.html

Jag gillade verkligen artikeln och jag är så otroligt glad för alla positiva kommentarer jag fått!

Nu sitter jag i min lilla lägenhet i Kaunas. Det är inte den jag hyrde i somras. Denna har två rum och ett badrum man får plats i :D Titta själv:

Kök utan ugn! Jag som tänkte baka svenska kakor till jul..

Skrivbord med datorn på plats :D

Soffa och soffbord!

I det andra rummet, precis innanför ytterdörren hittar man sängen.

Ingen stålram som kan gå sönder ;)

Tv på väggen, en platt sådan!

Lyxigt värre! Här ska det badas flera gånger.

Imorgon kl 8.oo startar dagen på barnhemmet. Jag borde gå och lägga mig men finner ingen ro. Jag anlände precis till Kaunas men har givetvis hunnit handla på...Maxima! Och nej, de gick tydligen inte i konkurs när jag åkte tillbaka till Sverige i somras :D



Det är väldigt roligt att gå i affärer utomlands. Jag köpte litauiska julkakor som ser ut som valnötter och en chokladask. Julkakorna har jag smakat men chokladasken ska öppnas imorgon på min 30 års dag :D


KRAM

1 kommentar:

  1. det ser ju riktigt mysigt ut! Du får väl baka kakorna på barhemmet, dom har väl ugn? Lycka till och sköt om dig!

    SvaraRadera