Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


torsdag 22 december 2011

Julklappar, bloggen är full av julklappar :D

Imorgon är det julfest och idag hade jag med mig några fler julklappar! De är inslagna och på julafton presenterar jag innehållet :D Jag ser väldigt mycket fram emot denna julfest. Det ska bli oerhört roligt och spännande att få fira julen med dessa underbara barn! Jag skulle inte vilja vara någon annanstans.
De senaste dagarna har jag fått e-post som har berört mig och resulterat i glädjetårar. 
Jag är så glad för att jag tog det där beslutet som ledde till  att jag kom  iväg på mitt livs resa som volontär på ett barnhem, en 15 år gammal dröm. Den drömmen har blivit verklighet. Jag tror att det är viktigt att förverkliga sina drömmar- innan det är försent. 
Den här erfarenheten, upplevelsen och kärleken till dessa fina barn kan ingen ta ifrån mig någonsin!







          




Det gick åt fyra meter julpapper och en hel del presentband! 


Idag hade vi sångsamling med barnen. Jag önskar så att jag kunde sjunga med i sångerna! Dagen fortsatte sen i samma anda. Julmusik har spelats flitigt. Jag har dansat med många stiliga kavaljerer :D

På väg hem bestämde jag mig för att det var dags för ett nytt besök i "the old town" där man bland annat hittar Kaunas fästing och rådhuset även känt som Den vita svanen.
Mitt på torget stod en något annorlunda julgran!


Jag upptäckte till min stora förvåning OCH förtjusning att den var gjord av gröna pet-flaskor! Återvinning rules!


På torget stod även en julkrubba och ett mini-tivoli :D




Nu är jag så fruktansvärt trött och måste sova. Klockan är över tolv, över elva hos er, men en timme senare hos mig :D

KRAM

1 kommentar:

  1. God Jul Louise! Hoppas att du fotar ordentligt, vore roligt att se bilder på alla barnen och på julfesten/Pia

    SvaraRadera