Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


fredag 9 november 2012

Två projekt

Projekt 1
 
Nu är vi igång! :D
Igår fick jag första påsen med barnkläder. Här är några av kläderna som låg i! Det är lite som när man öppnar julklappar på julafton. Det är samma spänning, och samma glädje! :D

 

På söndag får jag antagligen nästa laddning. Förhoppningsvis kan jag skicka iväg kläderna redan nästa vecka.  

Projekt 2

Har du ingen aning om vad du ska köpa i julklapp till en vän eller familjemedlem? Du har kanske en slant över och vill göra något gott? Jag har lösningen! :D
För 50-100 kr kan du skänka en julklapp till ett barn på Lopselis. Pengarna sätts in på mitt konto och jag handlar julklappen. Det kan inte bli enklare! När julen närmar sig får du en julhälsning med en bild på julklappen.
Julklapparna skickar jag till organisationen Vaggan. Denna frakt står jag för. När Vaggan får paketen läggs dessa på en pall, och dagen efter lucia kör en lastbil till Litauen.
Jag befann mig på barnhemmet förra julen, och jag vet att allt kommer till använding. Att se dessa fina, underbara barn öppna julklappar med sådan glädje är något som jag håller nära hjärat. En upplevelse jag önskar att alla hade fått ta del av.

Pengar börjar redan trilla in. Jag har fått en peng till "mina" barn! :D
Vill du vara med och bidra? Hör av dig till mig på louisemn@hotmail.com för mer information.
Senast torsdagen den 15 november behöver jag ha ditt bidrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar