Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


fredag 30 november 2012

Några dagar efter jul "öppnas" julklapparna

Jag glömde att skriva att mejlet från pedagogen på barnhemmet även innehöll fina bilder på söta barn! Jag känner igen alla barnen, och kommer ihåg deras namn. Det är ett år sedan jag såg dem, och de har blivit så stora!
Jag måste åka tillbaka nästa år. Jag saknar barnen. Inombords är känslorna motstridiga. Samtidigt som jag vill att de ska vara kvar så att jag kan få träffa dem igen, så vill jag att de ska ha flyttat från barnhemmet och fått bli en del av en riktig familj.
Personalen på barnhemmet gör ett fantastiskt arbete. Jag vet inte om jag hade kunnat arbeta med detta på heltid. Jag tror inte att jag hade klarat av att se hur barn i 6-7-årsåldern måste lämna barnhemmet för en annan institution och inte kunna "rädda" dem.

Här kommer en bild på ett barn som kramar om en nallebjörn. Jag känner igen den fina tröjan! Gör ni? :)

 

Några dagar efter jul "öppnas" julklapparna! Det hoppas jag att ni ser fram emot. Redan nästa vecka händer det spännande grejer men det berättar jag om en annan gång... ;)

 
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar