Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 17 maj 2011

På väg

Hej och välkommen till min blogg!

Som bloggen så fyndigt heter handlar denna blogg om mitt livs resa, en resa som tar mig till Litauen för att som volontär arbeta på ett barnhem som heter Lopselis. Lopselis ligger i staden Kaunas och på detta barnhem bor i dagsläget runt 80 barn i åldrarna 0-6 år. Många av dem lider av svåra neurologiska handikapp. Barnen har övergetts av sina föräldrar pga den kultur som än idag råder i landet där barn med problem göms undan.

Läs mer om barnhemmet på http://vaggan.se

När jag var i 14-års åldern såg jag dokumentärer om barn på barnhem i Kina och Rumänien. Bilder visade barn som satt i sin egen avföring, fastkedjade utan någon möjlighet att röra sig.
Deras liv låg i händerna på den underbemannade personalen som arbetade på barnhemmet. Sorgligt nog är inte alla de som ska se till barnens bästa vänligt sinnade.
Jag bestämde mig då för att jag en dag skulle resa till ett barnhem någonstans i världen och göra någon slags skillnad i barnens liv.
Nu 16 år senare är jag på väg! Den 23 juni flyger jag via Riga till Kaunas för att arbeta på barnhemmet Lopselis i en månad. Jag ska hyra en liten etta i centrala Kaunas och spendera varje dag med barnen på barnhemmet.

Idag startade jag en insamling på Facebook. Alla mina vänner fick ett mail om min resa och jag har redan fått positiv respons! :D

Följ mina förberedelser och resan i helhet här!


                                                                     
                                                             Kram Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar