Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


tisdag 24 maj 2011

Mellanlandning i Riga

Min resa till Kaunas, Litauen går via Riga, Lettland. Jag anländer i Riga på förmiddagen och tar flyget till Kaunas på kvällen. Detta reseupplägg var ett medvetet val.
När man ändå inte flyger direkt och i vilket fall som måste mellanlanda i Riga, varför då inte se till att ha ett par timmar över att spendera i en stad man aldrig förut besökt? :D

Idag har jag beställt böcker som jag kommer att ha användning för under resan.
De böcker jag beställt är:

* Engelsk-litauisk ordbok
* Reseguide över Riga













* Pocketböcker; Min mormors historia & Den dagen min dotter blev galen

Någon som har varit i Riga eller Kaunas och har tips på vad man bör se/besöka?
                                                                           
                                                                      

2 kommentarer:

  1. Va bra du hittade en ordbok till slut! :) Jag har dessvärre inte varit i Riga o kommer inte på nån som har det heller. Däremot har jag hur många pocketböcker som helst du kan låna om du vill :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte så svårt. Jag hade nog inte tittat efter ordenligt på adlibris för när jag sökte igår fanns det flera ordböcker att välja mellan! :D

    Vad snällt att du vill låna ut dina pocketböcker! Kanske lånar en eller två :D

    SvaraRadera