Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


torsdag 19 maj 2011

Boendefrågan

Föreståndaren meddelade att jag gärna fick komma och spendera tid med barnen på Lopselis men att hon tyvärr inte kunde erbjuda mig uppehälle.
Att bo på vandrarhem var min första tanke. Men efter en stunds funderande hade jag kommit fram till att jag inte skulle klara av att bo på ett vandrarhem i en månad. Vet inte om åldern, fyller ju 30 i år, eller tanken på att dela toalett med ett stort antal människor i en månad var det som fick mig att tänka i andra banor.
Till slut hittade jag ett företag som hyr ut lägenheter i Kaunas. För 2600 kr/månad får jag hyra en liten studio som rymmer allt detta:

* dubbelsäng
* litet kök
* eget badrum
* TV
* internetanslutning
* tvättmaskin

Dessutom ingår veckostädning!

Så fort jag kommer fram ska jag ta en massa foto på studion/lägenheten och lägga ut på bloggen :D

                                                                         

2 kommentarer:

  1. Va trevligt Louise! Du är verkligen företagsam . BM kramar och hälsar ! Lycka till ! Lars + nallar + BM

    SvaraRadera
  2. Tack Lars!
    Detta är verkligen något jag brinner för så då är det lätt att vara företagsam :D

    Krama B-M och nallarna från mig. Ge även dig själv en stor kram från mig :D

    SvaraRadera