Stort tack till alla bidragsgivare!


Insamlade pengar till sommarens inköp: 6300 kr
Insamlade pengar till julens inköp: 7300 kr


Ett stort TACK till alla er som bidrog till insamlingen till förmån för barnen på Lopselis. Ni är mina hjältar!

Summan för de båda insamlingarna slutade på 13600 kr. För de pengarna lyckades jag få så otroligt många bra saker till barnen på barnhemmet!


måndag 21 november 2011

Bidra med att skicka något från behovslistan! Frakten behöver du inte betala för!

Jag läste på
http://www.bonnier.se/sv/content/vaggan-ett-b%C3%A4ttre-liv-f%C3%B6r-handikappade-barn  att Vaggan ordnar med frakten om man vill skicka mat och annat som barnhemmet behöver.
Jag skickade iväg ett mail där jag berättade om min resa och att många vänner vill skänka saker som jag tyvärr inte kan ta med på resan. Jag fick detta svar:


Hej Louise.

Be dina vänner kontakta mig på info@vaggan.se Skriv Lasse i ämnesraden. Det viktig är att man utgår från den behovslista som finns på www.vaggan.se
Hälsningar
Lasse




Den aktuella behovslistan är:
Dagliga saker Blöjor 0-6 år åtgång ca 200/dag Flytande tvål 200 liter Salvor Puder Pappershanddukar 700 förpackningar Toalettpapper 3000 rullar/år Hushållspapper 700 rullar/år Rengöringsmedel Välling 436 kg/år Pure Bäddsaker Täcken 100x100 cm 30 st Täcken 110x 140 cm 70 st Möbler Bord för barn 5 st Köksutrustning Kastruller rostfria: 2 liters 6 st Kaffepannor 5 st Plasthinkar med lock för mat 5 Bärkorgar ( snabbköpsmodell ) 10 st Diskbaljor ( 60 x 70 cm djup 30 cm ) 4st Termosar ( stora ) 8 st Metallbord på hjul 4 st Köttkvarn 2 st Grönsakskvarn 1 st Grytor 5-10 liter 2 st Rivjärn 1st Blender 3 st Skärmaskin för korv och ost 1 st Badrumssaker Sophinkar med lock 5 st Toalettborstar med hållare 10 st Dator / telefoni/ kontorsutr. Datamöss för handikappadeSjukvårdutrustning Fysträningsutrustning för handikappade barn Träningsdockor ( CPR ) vuxen och baby Fluorgel för förebyggande tandvård Otoscope (optic halogen ) Sphygmomanometrs Diagnos stickor urin Ansiktsmask Trä och plast tungspatlar Vinyl handskar icke sterila Sug kateter Urinkateter male och female Matningstuber ( CH 5-10 ) Instant ice Bandage sterila och icke sterila Plastmuggar för flytande medicin Örontermometer Tops Undersökningsbänk Byggmaterial Brandlarm Verktyg hjälpmedelscentralen Hylsnyckelsats Borrmaskin Borrar och försänkare Skjutmått måttband, tumstock,linjal Vinkelhake Bågfil Gängtappar och hållare Sax Däckavkrängare / Pump MIG svets Tryckluft Sticksåg Slipmaskin Polyetersåg ( såga till dynor ) Varmluftpistol Vinkelslip Hörselkåpor Övrigt Elektriska element 6 st Motorsåg 1 st Rörkapningsutrustning ( större rör) 1 st Kompressorer 2 Elektriska värmeelement 5-7 Buskröjare 2 st Snöslunga 1 st Pallyft
Behovslistan blev något rörig när jag klistrade in den här på bloggen. För att se behovslistan i sitt original kan ni klicka in på denna sida:
Det finns, enligt mig, inga ursäkter för att inte skänka när man får frakten betald! :D Har man kläder som man vill skänka kan man säkert få med dem tillsammans med något eller några av de saker i behovslistan som man väljer att skicka iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar